joi, 3 aprilie 2008

Istorioară W.C.

Astăzi mi-am amintit una dintre povestioarele cele mai amuzante pe care le-am citit când eram copil şi care m-au distrat enorm. Chiar dacă au trecut mulţi ani de atunci, istorioara nu şi-a pierdut încă din farmec:

O familie engleză îşi petrece vacanţa de vară în Elveţia. În timpul uneia dintre plimbările sale, familia a remarcat o vilă, care le părea potrivită pentru viitoarea lor vacanţă. Membrii familiei acontează vila, proprietarul fiind un pastor protestant. Întoarsă în Anglia, doamna îşi dă seama că nu a văzut W.C.-ul. Având în vedere meticulozitatea engleză, ea se hotărăşte să îi scrie pastorului rugându-l să o informeze în privinţa acestui subiect:

"Stimate pastor,

Sunt doamna care, cu câteva zile înainte, a acontat vila dvs. Eu nu am văzut W.C.-ul. Fiţi amabil şi informaţi-mă în legatură cu acest subiect."

Primind scrisoarea pastorul, nefamiliarizat cu limba engleză, nu înţelege prescurtarea W.C. Crezând că este vorba de o sectă anglicană care avea o capelă în împrejurimi numită William Chapel, el răspunde:

"Stimată doamnă,

Am primit scrisoarea dvs. şi am plăcerea să vă informez că locul care vă interesează se găseşte la numai 10 km de casă. Este un loc foarte plăcut, din care cauză este frecventat de multă lume. Se poate ajunge acolo la orele programate pentru a nu rămâne pe dinafară şi pentru a nu deranja pe cei veniţi mai devreme. Pentru cei care au obiceiul să stea mai mult acolo este bine să aibă la ei şi ceva de mâncare. În local încap 40 de persoane aşezate şi 100 în picioare. Localul are aer condiţionat pentru a se evita mirosurile neplăcute, iar scaunele sunt capitonate cu catifea roşie. Copiii stau alături de părinţii lor şi cu toţii cântă-n cor. La intrare tuturor li se dă o foaie de hârtie. Foile trebuie înapoiate celui care este însărcinat cu aceasta. Pe cât posibil foile să fie neşifonate pentru ca ele să fie utilizate şi în urmatoarele dăti, cel puţin o lună. Localul este prevăzut cu amplificatoare mari şi puternice pentru ca sunetele să poată fi auzite şi de afară. Tot ce se adună aici se donează săracilor. "

Niciun comentariu: