duminică, 25 mai 2008

Viena - Ep. 2

Am scris primul articol despre Viena înainte de ajunge în acest mirific oraş, dar iată că vin acum cu impresiile cu care am rămas după această primă excursie a mea peste hotare. Am ajuns în capitala Austriei seara în jurul orei 23.00 cu o cursă low-cost Sky Europe (40 euro dus-întors), primul meu zbor decurgând extrem de lin şi fără emoţii. Aeroportul din Viena este unul extrem de modern, fiind situat la aproximativ 18 km de oraş. Legătura cu oraşul poate fi făcuta fie cu taxiul (31 de euro - 20 min), fie cu CAT-ul (City Airport Train, care opreşte însă doar în staţia centrală Wien Mitte) 9 euro - 16 min sau U-Bahn 3 euro - 31 de minute. Atenţie însă, transportul în comun funcţionează doar până la orele 24.00. Eu unul am optat pentru varianta a 4-a: am vorbit cu un prieten care ne-a aşteptat la aeroport.

În prima mea dimineaţă în Viena m-am trezit la ora 9.00, iar o vreme foarte frumoasă m-a întâmpinat, parcă să prefigureze frumoasa vacanţă pe care aveam să o petrec aici. Panorama de la terasa blocului în care am locuit este destul de grăitoare (în a doua poză se poate observa şi Dunărea):




Şi astfel am plecat la drum prin Viena. Vremea fiind deosebit de frumoasă şi de caldă (21 C) am decis să mergem pe jos până în parcul de distracţii Prater, iar primul obiectiv care mi-a atras atenţia în acest loc a fost chiar celebra roată Riesenrad. Preţ: 8 euro, aprox. 15 minute. Dar cu siguranţă că nu merită ratată o plimbare cu această roată, dacă nu pentru vechimea ei (fiind construită la 1897), atunci pentru excelenta panoramă asupra Vienei. Dar să vedem câteva din pozele pe care le-am făcut aici:












Staţia de U-Bahn şi S-Bahn din apropierea parcului Prater, dispusă pe 3 nivele este o capodoperă a arhitecturii moderne, impresionându-mă într-un mod extrem de plăcut. Asta ca să nu mai vorbesc despre orarul trenurilor şi al metrourilor, care este respectat cu sfinţenie. Dar iată câteva fotografii cu această frumoasă gară:







Tot în prima mea zi la Viena am fost martor la maratonul oraşului Viena, o manifestare extrem de populară, atât din punctul de vedere al numărului de participanţi (peste 30 000), cât şi al numărului de spectatori (aprox. 300 000) şi al organizării de excepţie. Tribunele aşezate pe marginea străzilor pe care au trecut concurenţii, muzica şi dj-ii care au încălzit atomosfera, miile de baloane şi cele câteva zeci de majorete prezente au fost doar câteva dintre ingredientele care au transformat acest eveniment sportiv într-un spectacol total. Dar pentru a intra mai bine în atmosfera de la faţa locului, vă las să admiraţi câteva poze foarte sugestive:















Să nu uit să menţionez şi că sosirea a avut loc în curtea interioară a palatului Hofburg, iar întrecerea feminină a fost câştigată de o româncă.
Toate acestea s-au întâmplat doar în prima jumătate a primei mele zile în capitala Austriei, următoarele întâmplări şi obiective vor urma în articolele viitoare.

Un comentariu:

Anonim spunea...

L.A.S.E.R.!